Wednesday, 3 July 2013

New Sem New Place?

Assalamualaikum
Hai korang semua.  Lama xberjumpa...sebenarnya memang tak pernah jumpa un...hehehe..sori3...what happen to me? Hah meh aku nak cerita sikit tentang kejadian malang yang baru menimpa aku baru2 ni...kecian3...



tanggal 8 jun aku dikehendaki untuk melaporkan diri kembali ke UITM p.pinang untuk meneruskan pengajian aku untuk sem 3...apabila bulan jun korang faham2 lah intake baru je seminggu masuk...jadi memang menjadi kewajipan untuk pelajar baru semesta satu untuk duduk di kolej...

Aku sebenarnya agak gusar sedikit sebab aku risau aku tak dapat kolej...so apabila keputusan keluar,aku pun cepat2 nak pastikan... so dgn khabar gmbiranya aku pun mendapat kolej...alhamdulilah


Tapi....ku sangka panas sehingga ke petang,rupanya panas ditengahari...


Pada hari pendaftaran, aku pun melaporkan diri...tapi malangnya nama gua tak tersenarai dalam pelajar yang mendapat kolej...


Alamgkah rasa macam nak mengamuk aku...terus aku pergi ke pejabat untuk menanyakan kenapa nama gua takde...jwpan dia simple je..


"Maaflah dikk...tapi kita hanya ikut senarai yang ada ke...kalau takde terpaksa carik runah sewa..."


Perghhh aku rasa terkilan...rasa macam nak maki un ada...kenapalah pengurusan kolej aku sangat terabur sampaikan aku yang sepatotnya dapat tetapi tak dapat...lepas uh aku un cubalah memohon tapi malangnya borang permohonan sudah habis seawal 8 pagi...
Kalau korang kena cam aku sumpah korang rasa nak mengamuk...mana taknya...asalnya korang tak perlu risau sebab dah dapat kolej tapi lepas uh tup2 korang kena carik rumah sewa...mana nak cari dalam msa yang terdekat???


Tapi nasib baiklah ada member aku yang masih lagi mencari orang untuk rumah sewanya...harga memang berpatutan sebab kena dgn locationnya yang berada di tingkat 23..memang cantik...fully furnished...alhamdulilah aku bersyukur sangat...


Walaupun semua masalah selesai tapi aku masih kecewa dgn pentadbiran uitm penang...harap lepas ni perbaikilah uitm...aku tak nak lak akan ada yang menjadi macam aku....

did i mention my house is pink in colour?hehehe!


permandangan malam...


piring astro macam cendawan...

sunset....