Monday 22 October 2012

StrawBridgeCompetition (Part 2)

Hari yang ditunggu telah tiba untuk straw bridge competition!! pheewwiit! (haram jadah =,=!)  well berkat kesabaran aku dan beberapa team member aku lagi dalam mencantumkan straw menggunakan jarum panas akhirnya membuahkan hasil!!

yeah siapppp!(macam nak roboh jer)

Weh sesedap mulut kau je kata nak roboh...jangan mempersendakan tau! Seterusnya tepat jam 11 pagi, selepas aku mendaftar, aku pergilah letak kat meja yang disediakan....adat lah katakan...mesti nak usha owg len punya betul tak? so bila aku jalan-jalan, aku terperanjat tengok orang lain punya lain macam kukuh gila! (siap letak laptop atas bridge dowg)...tp stau kitaorang ada syarat-syaratnya seperti tidak boleh meletakkan apa-apa pada ketinggian 20 sentimeter daripada base...mula-mula memang kena buat perbentangan dulu...(perghh mmber aku (sir harith) punya speaking memang tip-top gler...terkedu lecturer yang jadi judge tu..hahaha!)

sir haris yang hempap aku uh...memang tip-top English dia...
aku un berguru dengan dia (sifuuuu!!)



Kitaorang tanya judge kenapa yang lain tak ikut spesifikasi yang ditetapkan...Judge tu pun kata memang tapi kalau nak diikutkan, semua kelas lain tak ikut spesifikasi...jadi diorang terima sajalah apa yang dibuat...

Sebaik sahaja judge pergi, bak kata pepatah seperti enginneer dah nak sampai dateline, memang macam taufan lah kitaorang buat balik dengan menambah ape yang perlu...pfffttt!!


memulakan transformasi!!yeah enginneer cemerlang!
separuh pengubahsuaian...(50%)
tadaa!!transformasi lengkap!
Tapi apakan daya...nasib tak menyebelahi...kitaorang juz dapat 4.2 kg something je yang dapat tampung...tapi nice bridge...sebelum ni nak letak gayung mandi un melendut gila...hahaha! thanks kengkawan for this moment...sebab seumur hidup aku memang tak pernah nak beli straw or curi straw dekat foodcourt jusco semata-mata nak buat benda alah ni (opsss kantoi lak...alaaa 2-3 batang straw besar je leh ea makcik?)....hahaha!


Duit, duit, duit

Hehehe...kantoi lak pasal amek straw kat foodcourt tu....actually memang terdesak sebab sebesar-besar jusco tak ada straw besar (ais blended or coolblog)...straw ni kena digunakan untuk dijadikan tiang (memerlukan 4 batang)... final way yang masa tu aku fikirkan dengan member aku ialah amek straw besar kat foodcourt Jusco...law nak beli 4 coolblog semata-mata nak straw memang tak berbaloilah...hahaha!

Aku juga jimat duit lunch pada hari tu!! (kerrrcccchhhiinnnggg!!$_$) sebab pihak penganjur ada mnyediakan makanan untuk para peserta...(memang aku sebat je,janji percuma!!) dah macam Hagemaru lak..hahaha!

No comments:

Post a Comment