Monday 22 October 2012

Thanks dad!=)

Hari ini bukanlah hari ayah or hari yang bermakna apa-apa un pun...tapi aku just nak ceritakan something yang bagi aku menarik...hehehe...(apa uh?)


Well pada suatu petang, aku pun jalan-jalan dekat pasar malam....tiba-tiba aku berkenan gila kat satu jam yang betul-betul menarik perhatian aku ni...tapi harga agak mahal walaupun pasar malam...aku nak juga jam sebab tangan kiri aku dah lama kesepian...hehehe....tapi faham-fahamlah...jam pasar malam jer...aku nak beli sekali aku lupa lak aku tak bawa wallet...so niat aku dimatikan disitu...(hampa...=,=!)

Aku lekas balik ke rumah nak tengok kot-kot ada duit...sekali duit habis sebab dah beli tiket nak balik butterworth (bukan murah oooo!)....sekali lagi aku matikan niat...aku lekas tanya kat ayah aku...


sekadar contoh je...hahaha!

"ayah, nak g-shock kat pasar malam uh...murah je yah...along nak pakai sebab dah lama takde jam"

"Hah betul gak....along uh laki...xde jam lak eak?hah yelah"

Hehehe...hatiku gumbira!!(first time hah agree tanpa banyak soal)

Malam uh aku pun dapatlah aku jam...tapi design dia len sikit...tapi aku bersyukur je sebab at least dapat jam! (hahaha xde alasan aku nak lambat pegi kuliah lagi...adoiii!).....

Balik aku ke u, aku basuhlah baju...tiba-tiba aku lupa kat mana aku letak jam...check-check bagai nak mati rupanya ada dalam baldi (adoii bising bapak aku nanti...jam pasar malam comform dah mati dalam besen!)

Tapi aku terkejut gila bila aku angkat je dari dalam baldi, jam elok je...padahal dah lama terendam...aku loading jap...aaaaa rasa nak marah ayah aku...time tu jugak aku tepon bapak aku...

"Ayahhh...brape harga jam ni??"

"Hehehe!!" ayahku ketawa....


Duit??
Kalau yang celup punya jam kat pasar malam harga dekat berpuluh-puluh, kalau yang ori? hah fikirlah sendiri...memang nak mengamuk kat ayah aku sebab suka menyusahkan diri...tapi ayah aku memang macam tu...hehehe...thanks ayah for this great present walaupun along dah besar...hehehe


thanks!chaiyokk!!






No comments:

Post a Comment