Friday 14 December 2012

Menanti Kunjungan Tak Tiba...

Hari ni hari bosan dan malas sedunia buat aku! hahaha..dah lama x jenguk blog aku neh...memaang bosan... sepanjang minggu ni aku memang busy dengan belajar subjek2 baru dalam sem 2 kat uitm ni....adoiii kepala boleh pusing 360 darjah..hahaha!

Aku nak marah sikit leh tak? Hah ni yang buat aku hangin satu badan ni...ok seperti yang uolls taulah kan dalam bajet negara ada memperuntukkan sejumlah duit untuk pelajar2 universiti atau senang cerita mahasiswalah dengan baucer buku yang bernilai RM sekian2...(rasanya dalam 200 kot..) banyak memang banyak...tapi bagi aku sebagai pelajar universiti, baru aku tau sebenarnya duit tu penting gila gampanglah! (bagi aku yang suka berjimat cermat...uittt!! bukan KEDEKUT okayss??)..


Aku diamanahkan untuk membeli beberapa buku berkaitan dengan beberapa subjek baru...macam Statics, Calculus dan tak kurang juga pada buku2 lama macam Bel (Bahasa Inggeris)...mula2 aku tak berapa kisah sangat sebab aku dah dapat mesej bahawa aku punya ptptn dan masuk...hah!! happi gilor wehhhh!!


Tapi kusangkakan hujan sampai ke petang (sejuk sabab boleh tido), rupanya panas ditengahari (mennggelupur macam cacing kepanasan)...hahaha! betul lah aku ni perosak peribahasa... bila aku cek2 balik duit ptptn, rupanya duit ptptn aku dah kena tolak dekat RM 500 hinggit! banyaklah siott!!!

Rupanya itu duit Wang Pendahuluan PTPTN yang aku dapat awal sem satu dulu...so aku boleh terima hakikat...dah pnjam mestilah bayar balik an? pastu tetiba lak kena tolak RM370! What the fish!! Aku dah bayar yuran kott!

Pastu aku dah start nek fed up, malas fikir tentang duit...maka bermulalah kelas pada minggu kedua aku...memang dah start nak beli buku...

Adoi terpaksalah aku berfikir balik sal duit...

Buat pertama kali dalam hidup, aku beli hanya dua buku tapi dengan harga cecah beratus!!! Tebal un leh tahan sakitnya nak bawak...tapi aku tak kisah...sebab nak belajar...

Buku (belah kanan) yang setebal 658 muka surat ni adalah yang kedua tertebal selepas The Calculus..
agak2 Calculus brape eak?

Saat tu baru aku fikir..mana baucer buku yang patut aku dapat??

Sebab buku aku banyak lagi tak beli...adoi3...T_T!!

Takkan nak bagi baucer tengah2 sem karang...bukannya leh tuntut kat kedai makan un...adoii3!...Kepada orang yang terlibat dalam urusan baucer buku yang baca blog aku ni,harap percepatkan baucer kami aww!!

Lagi satu ni hah...pasal Kad Diskaun Siswa Satu Malaysia...(betul agaknya nama kot...) 


Masa awal2 aku masuk minggu kepada minggu lepas,..aku punya excited nak dapat kad ni memang tak dapat dibendung lagi..hahaha dah macam2 planning aku buat supaya kad diskaun uh dapat aku gunakan sebaik mungkin...hehehe baik jugak aku ni..hukhukhuk malulah... :P

Tapi sampai sekarang bila cek2, nama aku still tak kuar lagi...huaaaaa tolong encikkk...ape dosa saya dah buat...wuuuu! 



No comments:

Post a Comment